Monday 10 February 2014

Und Liebe. / And Love.


Looking on us 2013. Me and Benjamin.
Meine Liebe hängt am Himmel wie ein Versprechen.  
Was wird passieren damit? Werde ich überführt von der Zeit. Werde ich staunen und den Kopf schütteln über mich, nein wie dumm, wie blauäugig ich war. Oder kann man so reflektiert sein, dass man immun wird? Werden meine Augen wieder grün-braun wenn ich in die Augen blau von meinem Liebsten schau? Ist unsere Beziehung so eine, die ewig jung bleibt, eine, der Wind und Wetter nichts anhaben können, eingeschlossen wie ein Edelstein, eine, die wieder kommt, wie der Frühling? Ich möchte gerne den Beweis antreten, ein Exempel statuieren, für alle Liebenden. 

My love is hanging in the sky like a promise.
What will happen to it? Will it be overtaken by time? Will I be surprised at myself and shake my head wondering how wide eyed and naive I was. Or can I be so thought out and become immune? Are my eyes going to be green-brown when I look into the blue eyes of my loved one? Is our relationship of such a kind which stays young forever, is able to withstand all wind and weather.Is it enclosed like a jewel, thriving again and again like spring.I would like to give proof and take on the challenge and state an example for all lovers. 


No comments:

Post a Comment